img not found!

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt telefoniczny.

img not found!
img not found!

Program

Kolorowe Kredki Program

Polska podstawa programowa

  • 01

    Świat liter

    Pracujemy metodą prof. Bronisława Rocławickiego - „Glottodydaktyka”. Z literami oswajają się już trzyletnie przedszkolaki. Dzieci uczą się wyodrębniać głoski i dzielić wyrazy na sylaby. Poznają pierwsze reguły ortofoniczne i ortograficzne, tak by uchronić się przed błędami w czytaniu i pisaniu w przyszłości. Zależy nam, by absolwenci ruszyli do szkoły z umiejętnością płynnego pisania i czytania ze zrozumieniem.

  • 02

    Świat liczb

    Stosujemy metodę prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej- „Dziecięca matematyka”. Podczas zabawy liczymy, mierzymy, określamy długości, ważymy i orientujemy się w przestrzeni. Najmłodsi liczą to, co najbliżej nich, począwszy od palców. Starsze dzieci zapisują działania matematyczne, ćwiczą liczenie w pamięci i potrafią nazywać figury geometryczne. Uczymy też orientacji w czasie: nasi podopieczni liczą dni, tygodnie, miesiące i lata. W edukacji matematycznej przeliczamy kasztany, guziki, liście , muszelki itp. W ten sposób odwołujemy się do najbliższego otoczenia, skojarzeń i emocji, tak by weszły w abstrakcyjnych świat liczb i działań było dla dzieci jeszcze prostsze.

  • 03

    Świat artystyczny

    Zauważamy i rozwijamy w dzieciach pasje artystyczne. Aby najmłodsi mogli za nimi podążać, organizujemy wiele zajęć plastycznych, artystycznych, tańca, gry na instrumentach. Doceniamy też potrzebę ekspresji i swobody. Zachęcamy je, by poprzez sztukę wyrażały siebie. Dzieci biorą udział w okazjonalnych przedstawieniach. Uczą się występować publicznie i oswajać tremę. W ramach comiesięcznych atrakcji specjalnych często organizujemy wizyty artystów, podczas których dzieci spotykają się ze sztuką i kulturą.

  • 04

    Świat przyrody i ekologii

    Nasze przedszkolaki uczą się dbać o środowisko i wiedzą, że również od nich zależy, czy będą żyły w zdrowym i przyjaznym świecie. Organizujemy zajęcia tematyczne o ekologii, prowadzone w salach przedszkolnych i podczas spacerów. Eksperymentujemy, odpowiadamy na pytania : Skąd się bierze tęcza po deszczu, co to znaczy rosnąć jak na drożdżach, dlaczego nie możemy wymieszać oleju z wodą.

  • 05

    Świat muzyki

    Zajęcia z rytmiki prowadzimy przy akompaniamencie keyboardu. Tańczymy, gramy i śpiewamy. Uczymy się podstawowych pojęć muzycznych i rozwijamy muzyczną wyobraźnię. Gramy na prostych instrumentach ( dzwonki, bębenki, flety, grzechotki, trójkąty) Uczymy piosenek znanych, nowych. Staramy się rozwijać w dzieciach zainteresowanie, pamięć i słuch muzyczny.

  • 06

    Świat gimnastyki

    Na gimnastyce ogólnorozwojowej z elementami korektywy podnosimy sprawność fizyczną dzieci, kształtujemy prawidłową postawę ciała i pracujemy nad koordynacją ruchową.

  • 07

    Świat emocji

    Świadomość ciała oraz przestrzeni własnej i cudzej rozwijamy korzystając z metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Uczymy, jak rozwiązywać konflikty, informować o swoich potrzebach i ewentualnych trudnościach występujących w relacjach z dorosłymi i innymi dziećmi.
    Uczymy, jak rozpoznać i nazywać własne emocje. Pokazujemy, czym jest mądra asertywność i jak istotne jest stawianie granic. Uczymy, jak wychodzić z tzw. strefy pozornego komfortu i radzić sobie ze zmianami.

Dwujęzyczność

W oparciu o ideę zintegrowanego kształcenia przedmiotowo - językowego (Content and Language Integrated Learning –CLIL) opracowaliśmy autorski program nauczania dwujęzycznego, który zakłada realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego w dwóch językach (polskim i angielskim).

Zajęcia anglojęzyczne prowadzone są w oparciu o brytyjski program wczesnego nauczania Early Years Foundation Stage. Uwzględnia on wszystkie kluczowe obszary rozwoju dzieci:

  • Rozwój osobisty, społeczny i emocjonalny
  • Rozwój fizyczny
  • Komunikacja i język
  • Literatura – czytanie i pisanie, w oparciu o program Jolly Phonics
  • Matematyka – cyfry, kształty i wielkości
  • Rozumienie świata, ludzie i społeczności, technologie
  • Sztuka i kreacja

Szczegółowe informacje dotyczące programu mogą Państwo znaleźć na stronie internetowej: www.early-education.org.uk

Dwujęzyczna edukacja lepiej przygotowuje uczniów do życia w nowoczesnej Europie, ułatwiając im przyszłą mobilność zawodową i zwiększając ich motywację do nauki języka obcego. Podejście to pozwala na naturalne włączenie języka obcego do programu kształcenia ogólnego, dając tym samym możliwość zwiększenia czasu przeznaczonego na język obcy bez uszczerbku dla innych treści programowych.

Każdą grupą opiekuje się dwóch nauczycieli: nauczyciel polskojęzyczny, będący jednocześnie wychowawcą danej grupy, odpowiedzialnym za realizację programu dydaktycznego oraz nauczyciel angielskojęzyczny, realizujący program edukacji przedszkolnej w wersji anglojęzycznej. Nauczanie oparta jest na zasadzie One Person, One Language – jedna osoba komunikuje się z dziećmi tylko w jednym języku.

Stosowaną przez nas koncepcją jest early partial immersion - gdzie założeniem jest, iż udział języka ojczystego i języka polskiego powinien wynosić 50% /50%. W naszym przedszkolu dwujęzycznym nie odbywa się formalna nauka języka obcego, tylko dzieci mają z nim ciągłą styczność podczas pobytu w placówce. Język angielski jest stosowany w każdej dziedzinie codzienności przedszkolnej: podczas zabaw, toalety, spożywania posiłków, czy wyjścia na spacer. Metoda powstała w latach 60-tych w Kanadzie. Obecnie uznaje się, że jest to najskuteczniejsza metoda opanowania języka obcego.

Edukacja dwujęzyczna w naszym przedszkolu ma niewiele wspólnego z tradycyjnymi formami uczenia języków obcych. W grupie dwujęzycznej zapewnia się dzieciom codzienny kontakt z językiem na zasadzie „zanurzenia w nim Metoda Total Physical Response (TPR) , co zapewnia przyswajanie języka obcego w sposób naturalny.

Decydująca dla sukcesu wychowania dwujęzycznego wydaje się być metoda leżąca u podstaw wszystkich programów nauczania bilingwalnego. Polega ona na tym, że język obcy nie jest obiektem nauki, lecz językiem komunikacji, interakcji i przekazywania wiedzy w przedszkolu.

Warsztaty

W naszym przedszkolu dzieci biorą udział w fascynujących warsztatach, podczas których działają, działają i jeszcze raz działają nabywając nową wiedzę nie w sposób podaniowy, ale poprzez aktywne uczestnictwo.

img not found!

Kuchcikowo

Dla naszych dzieci jest to niesamowita podróż do świata smaków, zapachów i kolorów. Dzięki tej zabawie można wspierać zdolności poznawcze zmysłów – węchu, smaku, dotyku, wzroku. Chcemy nauczyć nasze dzieci czerpania radości ze wspólnego przygotowywania posiłków.

Podczas tych zajęć dzieci rozwijają swoją kreatywność, samodzielność oraz sprawność manualną, a także uczą się planowania swoich działań. Wspólne przyrządzanie posiłków jest okazją do aktywnego współdziałania w grupie i sprawia dzieciom mnóstwo radości.

Mały Ogrodnik

Nasze przedszkolaki są prawdziwymi badaczami przyrody łatwo wzbudzić w nich zaciekawienie otaczającym środowiskiem. Chcemy zapewnić im bezpośredni kontakt z przyrodą, dlatego tworzymy w naszych salach kąciki przyrody, a dzieci zamieniają się w małych ogrodników, sadząc roślinki w przedszkolnym ogródku.

Dzieci oglądają, szukają, zbierają, porządkują, porównują, mierzą, liczą, obserwują i eksperymentują. Poprzez kontakt z naturą, nasze dzieci obserwują przyrodę, zbierają eksponaty i badają zjawiska w niej zachodzące. Dzięki temu mają szansę w pełni poznać i polubić otaczający je świat.

img not found!
img not found!

Teatr

Co daje naszym dzieciom teatr? Może on wspaniale wspierać rozwój malucha na różnych poziomach. Zajęcia teatralne uczą przede wszystkim pracy w zespole – każdy musi wykonać swoje zadanie, aby przedstawienie się udało. Ucząc się tekstu, dziecko nabywa umiejętności komunikacyjne i językowe, a także ćwiczy pamięć.
Przełamując tremę, maluch uczy się wiary w siebie i kontrolowania emocji nawet w trudnych sytuacjach. Poprzez taniec i śpiew ćwiczy koordynację ruchową oraz umiejętności wokalne. Wielokrotne próby nie tylko ćwiczą cierpliwość malucha, ale też pokazują mu, że praktyka czyni mistrza – przy każdym kolejnym podejściu jest przecież coraz lepiej.

Tańce regionalne

Chcąc wykształcić w naszych najmłodszych poszanowanie różnych kultury i tradycji, proponujemy naszym dzieciom repertuar różnych tańców regionalnych- wielokulturowych.
Nauka prostych kroków takich tańców jak Zorba, Flamenco, Walc, Polonez w swojej prostocie stanowią idealny materiał, na którym można oprzeć się w pracy nad umuzykalnianiem i utanecznianiem najmłodszych.
Radość i zabawa płynąca z tańca są głównymi zaletami nauczania tańców regionalnych. Walory kulturowe zawarte w repertuarze, rozwijają w dzieciach otwarcie na inne kultury.

img not found!

PO PROSTU... DWUJĘZYCZNE

Kolorowe Kredki

Kameralne przedszkole, w którym panuje domowa atmosfera. Dziecko nie będzie tutaj postrzegane jako jedno z wielu, za to będzie miało szansę na niebycie anonimowym ze względu na małą ilość grup.