

Nasza Filozofia
Nasze przedszkole wychowuje małego człowieka tak, aby odnosił osobiste i zawodowe sukcesy na miarę oczekiwań XXI wieku.Miłość do dzieci, ogromna fascynacja ich potencjałem, zwłaszcza językowym, połączona z ich wielką ciekawością świata, zainspirowały nas do stworzenia Kolorowych Kredek. Chcieliśmy dać dzieciom możliwości rozwijania zainteresowań i warunków, aby przy wsparciu nauczycieli i rodziców odkryły swój talent.
W Kolorowych Kredkach zajęcia prowadzone są w oparciu o:
- brytyjski program wczesnego nauczania Early Years Foundation Stage
- polską podstawę programową wymaganą przez MEN

Misja i wizja
Nasze dzieci żyją w świecie ciągłych zmian. Ważne jest, by wychować je tak, by nie bały się nowych wyzwań, zadawania pytań i szukania na nie odpowiedzi, a jednocześnie szanowały drugiego człowieka bez względu na różnice językowe, kulturowe i religijne
Edukacja przez zabawę...
...to nasze mottoJest ona najbliższa naszym dzieciom i przynosi najlepsze efekty. W naszym przedszkolu
nauczyciel jest przewodnikiem po świecie, który jest odkrywany bezpośrednio przez
dziecko, dzięki własnym doświadczeniom.
Możemy to osiągnąć poprzez stosowanie
metod aktywizujących. Wykorzystujemy je podczas niezwykłej podróży do której zapraszamy
nasze dzieci równocześnie w dwóch językach, języku polski i języku angielskim.
- język polski
- język angielski


Najnowsze badania wskazują, że 65 proc. dzieci rozpoczynających dzisiaj
edukację będzie pracowało w zupełnie nowych zawodach, o których jeszcze
nie mamy pojęcia. Dlatego niezwykle istotne jest, aby rozwijać
umiejętności, które umożliwią im bycie elastycznym oraz ułatwią
odnajdywanie się w nowych sytuacjach.
Coraz więcej mówi się o
tzw. kompetencjach przyszłości, czyli umiejętnościach, które przydadzą
się dzieciom w świecie, którego jeszcze nie znamy m.in. rozwiązywanie
problemów (myślenie logiczne, rozwiązywanie problemów, kreatywność,
oryginalność), samozarządzanie ( aktywne uczenie się) praca z ludźmi,
czyli (przywództwo i praca zespołowa) wykorzystanie i rozwój technologii
informatycznej.
Wychodząc tym oczekiwaniom naprzeciw,
proponujemy szereg zająć dodatkowych ułatwiających rozwijane tych
umiejętności.
Rozwijamy w dzieciach poczucie, iż nauka staje się nie przykrym obowiązkiem, ale pasją.
Mitem jest przekonanie o naturalnej otwartości dziecka na innych ludzi i
łatwości akceptowania odmienności. Przeciwnie – wydaje się, że naturalną
tendencją małego dziecka jest preferowanie ludzi spostrzeganych jako
podobnych do siebie (wiekiem, wyglądem, kolorem skóry, ubiorem,
zamożnością, znajomością języka), a odrzucanie obcych.
Akceptacja
„Innych” jest osiągnięciem rozwojowym, wypracowanym przez dziecko, przy
wsparciu ważnych dla niego dorosłych. Dlatego też w naszym przedszkolu
pracują nauczyciele Native Speakerzy oraz uczęszczają dzieci z rodzin
obcojęzycznych, dzięki czemu nasze przedszkolaki mają okazję obcować z
innymi kulturami i oswajać się z nimi w naturalny sposób.
Stosowaną przez nas koncepcją jest early partial immersion - gdzie
założeniem jest, iż udział języka ojczystego i języka polskiego powinien
wynosić 50% /50%.
W naszym przedszkolu dwujęzycznym nie odbywa się
formalna nauka języka obcego, tylko dzieci mają z nim ciągłą styczność
podczas pobytu w placówce.
Język angielski jest stosowany w
każdej dziedzinie codzienności przedszkolnej: podczas zabaw, toalety,
spożywania posiłków, czy wyjścia na spacer. Metoda powstała w latach
60-tych w Kanadzie. Obecnie uznaje się, że jest to najskuteczniejsza
metoda opanowania języka obcego.
Nasze przedszkole koncentruje się na rozwoju talentów dzieci. Proponujemy szeroki wachlarz zajęć dodatkowych rozwijających indywidualne zainteresowania oraz zdolności małych ludzi.
Uzupełnieniem anglojęzycznej edukacji przedszkolnej są anglojęzyczne zajęcia dodatkowe:
- Phonics (fonetyka): poznawanie angielskich znaków fonetycznych, które ułatwia naukę czytania w języku angielskim
- Mathematics (matematyka): wykonywanie różnych działań matematycznych w języku angielskim
- Speaking classes ( konwersacje): poprzez gry i zabawy językowe dzieci są zachęcane do wchodzenia w komunikacje anglojęzyczną
- Mutimedial English ( zajęcia multimedialne): rozszerzanie słownictwa poprzez pracę na tablicach interaktywnych w salach zajęciowych
Dobra relacja z rodzicami naszych dzieci to nasz priorytet. Dokładamy wszelkich starań, aby rodzice czuli się w naszym przedszkolu wysłuchani i zrozumiani.
- Jesteśmy otwarci na kontakty, chętnie rozmawiamy.
- Staramy się widzieć w dziecku pozytywne cechy, o problemach rozmawiać tylko z rodzicami, nigdy w obecności dziecka, delikatnie informować o kłopotach.
- Traktujemy rodziców po partnersku, wsłuchujemy się w ich oczekiwania, staramy się realizować sugestie.
- Od początku otaczamy dziecko serdeczną troską.
- Trudne sytuacje wyjaśniać obiektywnie, spokojnie, szukając przyczyn, a nie rozwodząc się nad skutkami.
- Informujemy na bieżąco.
- Korzystamy z nowych technologii w kontaktach z rodzicami
(Aplikacja LiveKid).

Warunki opieki
-
Przedszkole jest czynne cały rok
(z wyjątkiem dni świątecznych i długich weekendów) od poniedziałku do piątku od 6:30 do 17:00.
-
Współpracujemy z psychologiem dziecięcym, logopedą i innymi specjalistami
aby monitorować i wspierać rozmową naszych wychowanków oraz czuwać nad ich zrównoważonym rozwojem.
-
Sale wyposażone są w tablice multimedialne
Struktura przedszkola
Serdecznie zapraszamy dzieci w wieku około 2.5 - 6 lat. Realizujemy również „Zerówkę”
- Jeżeli dziecko jeszcze nie do końca opanowało umiejętność korzystania z toalety, bądź zacznie naukę w przedszkolu, jesteśmy otwarci na pomoc dziecku i rodzicom w opanowaniu tej umiejętności przez dziecko.
- Każda z grup prowadzona jest przez dwóch nauczycieli, nauczyciela polsko-języcznego i anglo-języcznego.
- Placówka jest kameralna dzięki czemu panuje u nas rodzinna atmosfera i potrzeby każdego dziecka są zauważane.
- Nasza placówka jest międzynarodowa. Pracują w niej Native Speakerzy z rożnych stron świata, co otwiera nasze dzieci na inne kultury. Co więcej nauczyciele dokładają wszelkich starań, aby wspierać obcojęzyczne dzieci, uczęszczające do naszego przedszkola oraz te które niedawno dołączyły, między innymi w przyswajaniu języka angielskiego.
- Przed rozpoczęciem każdego roku szkolnego, organizujemy trzy dni zajęć adaptacyjnych, wspólnych dla rodzica i dziecka, po to aby mogli zapoznać się z przedszkolem, paniami i innym dziećmi dołączającymi do naszego przedszkola.